Bilboko guraso elkarteek jolastokiak eta kalitatezko eskola-inguruneak aldarrikatzen dituzte

2024-05-24

Maiatzaren 30ean, Bilboko eskola publikoetako guraso-elkarteak Bilboko Udalaren osoko bilkurara joango dira, eta kontzentrazio bat egingo dute ere 17:00etan. Udalari konpromiso bat eskatzen dugu legegintzaldi honetan zehar egiturazko esku-hartze bat has dadin, beharrizanei zeharkako ikuspegi batetik eta sailen arteko ikuspegi batetik erantzungo diena. Bilboko eskola publikoetan eta haien eskola-inguruneetan aire zabaleko espazioen kalitatea hobetzea helburu duen esku-hartze bat. Horretarako, ondoren zehazten diren esparruetan analisiak, proposamenak eta hobekuntza-jarduerak egingo dira:

 

Hiriko eskoletako aire zabaleko espazioa/patioak.

  • Patioen analisia: ratioak, erabilerak, banaketa, kalitatea, genero-ikuspegia, berdeguneak, espazio estaliak, etab.
  • Eskoletako aire zabaleko espazioak hobetzeko ezarri eta gauzatu beharreko neurriak. Epe laburreko eta ertaineko ezarpenaren kronologia.

Haurrekin lagunkoiak diren eskola-inguruneak.

  • Eskola-inguruneak aztertzea, eskola-ikasleen ikuspegitik: ikasleen segurtasuna eta osasuna.
  • Trafikoak haurren osasunean izango duen eragina eta eskola-inguruneetan izango den trafiko-kopurua aurreikustea.
  • Eskola-inguruneetako haurren osasuna eta segurtasuna hobetzeko ezarri eta gauzatu beharreko neurriak, haurren ongizatea erdigunean jarriz, hainbat ekintzaren bidez:
  • Eskola-inguruneko trafikoa baketzea, erreiak murriztea eta abiadura murriztea.
  • Eskoletarako sarbideak hobetzea.
  • Egonaldi-eremuak eta berdeguneak handitzea.
  • Espazioan segurtasun-elementuak instalatzea.

 

Ikastetxe publikoak eta bere inguruneak espazio ezin hobeak izan behar dute haurren garapen integrala sustatzeko, bai eta haien osasuna eta hezkidetza babestu eta sustatzeko eta bizikidetza sustatzeko ere.

Aukera paregabea da, inbertsio ekonomiko txikiarekin haurren osasun integralaren eta bizikidetzaren hobekuntza handia lortzen duen estrategia.

Zuzeneko ekintza da, haurren bizi-kalitatea hobetzen eta hezkuntzaren kalitatea hobetzen laguntzea eskura jartzen diguna, eskola-inguruneak hobetuz eta, horrela, 2030 Agendaren 4. helburua (“Kalitatezko hezkuntza”) garatuz.