Eskola Digitalaren VI. Topaketak ospatuko dira Bilbon martxoaren 11 eta 12an

Eskola Digitalaren VI. Topaketak ospatuko ditugu Bilbon martxoaren 11 eta 12an. Aurreko edizioetan bezaka, eskola publikoen esperientziak, adituen hitzaldiak eta sektorearen enpresen tailerrak bilduko ditugu. Izena emateko epea zabalik dago eta jada egitaraua ikusgai dago Eskola Digitala webgunean. 

Hauek dira edizio honen ildo nagusiak:

1. Teknologiak aukera bat dira estrategia didaktikoak ikasle bakoitzaren ezaugarrietara pertsonalizatzeko.

Horretarako, irakasleek beharrezko alfabetatze digitala eskuratu behar dute gaur egungo baliabide digitalen potentzialtasunak ezagutzeko eta helburu horren zerbitzura jartzeko. Teknologiek beren kabuz ez dute aldaketa metodologikorik eragingo, baina irakatsi eta ikasteko prozesuetan modu egokian integratzea erronka interesgarria da estrategia berriak aztertzeko.

H6 abiapuntu ona da zentzu horretan esperientziak partekatzeko.

2. Berrikuntza teknologikoak hezkuntza-printzipioen eta helburuen zerbitzura egon behar dira.

Baliabide teknologikoak eta horiek sortzen dituzten metodologia berriak ekitate eta ikasle guztientzako aukera-berdintasunaren printzipioan oinarritu behar dira, eta inklusibitatearen hezkuntza-helburuari lotuta egon behar da.

Hori dela eta, Eskola Digitala “inklusio digitalaren” helburuarekin lan egiten dugu, mundu digitala ikasle guztiei eskura jartzen saiatuz, jatorri sozioekonomikoa edozein dela ere. Zentzu horretan, arreta berezia jarri behar dugu proposamenak eta esperientziak eskaintzean, arrakala-digitala sahiesteko.

Horregatik, ikastetxeen arteko desberdintasunak murrizteko lan egiten dugu, hezkuntza-baliabide irekien sorrera sustatuz eta eredu teknologiko iraunkorrak garatuz. Gure laguntzaileek (ikastetxeak, adituak, enpresak …) argi dute beren proposamenak eta produktuak inklusiboak izan behar direla.

3. Teknologien erabilera segurua

Ikerketek erakusten dutenez, teknologien erabilera masiboak berekin dakar erabiltzaileei eragiten dieten hainbat arrisku gehitzea. Zaurgarritasun-egoera horiek oso kontuan hartu behar dira, erabiltzaileak adingabeak direnean.

Hori dela eta, Eskola Digitalak hezkuntza-komunitatea egoera horren inguruan sentsibilizatzea du helburu, eta segurtasuna eta pribatutasuna bermatuko dituzten jardunbide egokiak bultzatzea, ikasleek norbanakoaren erabilera kolektibotzat hartuz.

Ildo horretatik, VI Topaketa Digitalak aukera paregabea eskaintzen dute ziberbullyng bezalako gaiei buruzko ikerketetara hurbiltzeko eta baliabide digitalak erabiltzeko orduan babestuago egoteko, horren inguruko ezagutza teknikoa hobetuz.

4. Euskara ingurune digitalean.

Gure ikasleak euskalduntzea aspalditik eskoletan eta institutuetan lantzen ditugun hezkuntza- eta kultura-helburuetako bat da. Horregatik, behar-beharrezkoa da euskarazko materialen sorkuntza bultzatzen jarraitzea, hizkuntza propioa normalizatzeko helburuarekin. Gaur egungo baliabide teknologikoak sortzen ari diren gizarte-aldaketak erronka dira euskararen presentzia bermatzeko plataforma eta komunikazio-prozesu masibo horietan. Zentzu horretan, oso beharrezkotzat jotzen dugu arlo digitalean euskara garatzeko egiten ari diren erakundeen zein enpresen lana ezagutzea.

VI Topaketak une egokia izango dira arlo honetan zer ekintza eta zerbitzu garatzen ari diren jakiteko. Ildo horretatik, 2017-2020ko Euskararen Agenda Estrategikoa eta euskarazko aplikazio eta baliabide digitalen garapenak jardunaldien programazioaren parte izango dira.

5. Ikerkuntza hobekuntzaren palanka gisa.

Eskola Digitala Ebidentzietan Oinarritutako Ikaskuntza kontzeptua lantzen eta bultzatzen ari da duela urte batzuetatik. Ildo horretan, Adimen Konputazionala bezalako kontzeptu berriei buruzko hausnarketa sustatzea proposatzen dugu, ikerketa teknozientifikoaren arloan gaurkotasun handikoa. Zentzu honetan, STEAM proiektuak irakatsi ahal digunari adi egongo gara VI Topaketa Digital hauetan.

Kontzeptu-ardatz horiek eduki eta proposamen interesgarri eta iradokitzaile bat eskainiko digute, zalantzarik gabe gure hezkuntza eta hezkuntza hezkuntza hobetzeko, eta, aldi berean, hausnarketa eta esperientziak partekatzeko.